Skip to main content

Ma se geel bak


Wanneer iemand baie na aan jou doodgaan, begin mens probleme met taal ontwikkel. Praat jy in die hede van daardie persoon, of skakel jy oor na die verlede tyd? Sê ek byvoorbeeld my ma het ‘n geel bak gehad? Die bak is nog hier in die huis, maar my ma is nie. Wie bepaal die tydsgebruik, die besitter of die besitting? Toe my ma nog geleef het was dit haar bak. Niemand het dit bevraagteken of die feit betwis nie. My ma het dus ‘n geel bak gehad. Maar wanneer ek nou van die bak praat, hoe maak ek dan? Na haar dood het die bak op geen stadium van eienaar verwissel nie. Die breekware staan nog net so in die kaste. Ek sou daarom kon sê my ma het ‘n geel bak. Sou iemand egter meer van die bak by haar wou weet, aangesien my taalgebruik baie vatbaar vir so ‘n onskuldige versoek kon wees, waarheen verwys ek hulle?

Nou systap ek die probleem waarvoor ek nie ‘n bevredigende oplossing het nie deur te praat van Ma se bak.

Ma het ‘n pragtige blompot gehad. Albei in die verlede tyd. ‘n Grote wat sy vir haar 21ste verjaardag by die mense van haar werk gekry het. Dit was vir haar baie kosbaar en die simbool van mooi herinneringe. Daar waar dit op die klavier in die sitkamer van ons huis in die dorp gestaan het.

Een oggend - ek onthou dit só goed; ek was seker so vier, vyf - het ek met ‘n tennisbal in die huis rondgespeel en nie regtig op Ma se vermanings ag geslaan nie. In die sitkamer het ek dit rondgegooi en die volgende oomblik tref dit die blompot wat van die klavier af kantel en in skerwe op die vloer beland. Ek het my flou geskrik en dadelik vreeslik sleg gevoel oor dit wat gebeur het.

Ma het die kabaal gehoor en die sitkamer ingekom. Ek het gesê ek is vreeslik jammer. Ma het niks gesê nie, net verslae by die skerwe gehurk en dit begin optel. Toe na my gekyk en gesê, “Dis nie die ergste nie. Dis wêreldsgoed.” Wat dit presies beteken sou ek eers later leer, maar ek het geweet sy probeer my troos en dit het my net nog slegter laat voel oor dit wat ek gedoen het.

Ek het myself daardie oggend voorgeneem dat ek nooit weer iets wat vir haar baie kosbaar is, sal breek of beskadig nie. Ek het die bewaker van haar geel bak geword. Die porseleinbak met die deksel wat sy as trougeskenk van oom Barry, die Italianer wat saam met Pa gewerk het, gekry het. Help ek om skottelgoed te was of af te droog, hanteer ek daardie bak met die grootste sorg en versigtigheid.

Ek was al groot, byna volwasse, toe ek Ma eendag terloops vertel het van my voorneme daardie oggend en hoe belangrik dit vir my is dat ek oom Barry se bak nie sal breek nie. Sy het lekker gelag en gesê dit sal darem nou regtig nie die einde van die wêreld wees nie en buitendien, dis wêreldsgoed.

Met die ouer word het ek die waarheid van haar woorde al meer self leer ken en ervaar. Haar siekte, aftakeling en pyn het die feit onderstreep dat daar baie groter dinge in ‘n mens se lewe kan breek as ‘n jongmeisie se verjaardaggeskenk.

Tog wonder ek na haar dood dikwels, waarom werk ek steeds so ontsettend versigtig met Ma se geel bak?

George 

Comments

Popular posts from this blog

Vanuit Die Restory - Gesprekke Tussen Reisgenote (66)

  Retreat   Die Gesprek  Elemente Uit Die Gesprek  Musiek Met ons liefde. George & Matilda 

Vanuit Die Restory - Gesprekke Tussen Reisgenote (99)

  'n Duisend Hande Die Gesprek Elemente Uit Die Gesprek ~ ❖ ~ "Until one is committed, there is hesitancy, the chance to draw back, always ineffectiveness. Concerning all acts of initiative [or creation] there is one elementary truth, the ignorance of which kills countless ideas and splendid plans: that the moment one definitely commits oneself, then Providence moves too.  All sorts of things occur to help one that would otherwise never have occurred. A whole stream of events issues from the decision, raising in one’s favor all manner of incidents and meetings and material assistance which no man would have believed would have come his way." W.H. Murray, Skotse ontdekkingsreisiger ~ ❖ ~ Cause of Death Uitstalling Ariana in vervoering  Musiek Wanneer jy dinge nie so krampagtig probeer beheer nie, jou oorgee aan die vloei van gebeure en oop is vir die onverwagte, kan jy saam met Ian McKellen sing. Ian McKellen gee nie om saam met wie hy sing nie, solank hy dit net kan doen.

Vanuit Die Restory - Gesprekke Tussen Reisgenote (110)

Die Week Na 'n Dood Sebastien op sy gelukkigste - by water, besig om vis te vang Die Gesprek Elemente Uit Die Gesprek Musiek Sebastien het altyd gesê, "I like old music.' Hy het. Billy Joel se Piano Man  was vir baie lank die ringtone op sy foon. Dat ons só gelukkig kan wees, dankie Sebas. George & Matilda