Skip to main content

Vetkoek met Marmite

Pa Frans op die swart stoel.
Pa kuier vir die naweek. Hy was lanklaas hier en is nou veel beter as ‘n klompie maande gelede. Hy klim viets uit die kar en loop met ‘n vinnige stappie die huis binne na die stamperige rit van Wakkerstroom af. Hy val met ‘n sug in die swart stoel, vou sy benerige vingers oor mekaar, kyk om hom rond en sê: “Ek kan nie glo ek is hier nie.”

Hy sit stil en kyk na ‘n “skop, skiet en doodslaan” fliek saam met George. So nou en dan staan hy op, loop kombuis toe en kom dan weer terug  en gaan sit. Die hoender staan en ontdooi op die kombuistafel. “Waar’s die aartappels wat ons moet skil vir die hoender?” vra hy. Of, “die vetkoek brand al.” Dit staan in 'n lou oond om te rys, maar sy lus hang al lankal uit daarvoor.

Hy is permanent honger. Dalk maar as gevolg van die medikasie maar die onderliggende obsessiwiteit met kos bly maar huiwer en ‘n mens sien dit wanneer hy byna koorsagtig eet. Ek probeer al sy gunstelinge ingepas kry in so ‘n naweek. Gisteraand was dit pannekoek, vanoggend “oats pap met heuning”, vanmiddag het ons wors gebraai en met mieliepap en ‘n tamatie-en- sampioensous geëet. Hy eet te heerlik met die bygeluide wat dit beaam. Nou en dan sal hy vir my kyk en sê: “Lekker.” Of “Kan ek nog kry?”

Vanaand eet ons vetkoek. Terwyl ek die deeg afknie en in ‘n oondpan deel om uit te rys, dink ek aan hoe hy al hierdie dinge gedoen het. Kosmaak was vir hom baie lekker. Sy suurlemoenhoender legendaries en die brode, met fyn kruiesprietjies gerangskik in die bo-kors, klein kunswerke. Hy is steeds ‘n fynproewer wat geure en kombinasies betref. Ek kan my voorstel hoe bleek die vaste spyskaart by die aftree-oord vir hom moet wees. Soms sê hy hy eet lekker daar, ander kere trek hy ‘n gesig.

Ek wou vandag krummelpap maak. Omdat hy so lief daarvoor is, maar dit is nie iets wat ek leer doen het nie. Ek vra hom om my te vertel hoe. Hy probeer. Hy sê dis mos maklik. Ek begin volgens instruksie maar as ek hom roep om my te sê of ek al kan begin roer, is hy onseker en benader die pot asof dit vir hom heeltemal vreemd is. Hy sê dis jare laas wat hy dit gemaak het.

Ons eet stywepap op die ou end. En hy “hmmm” soos wat hy sou vir krummelpap, ek is seker. Waar is die dae toe ek gevoel het ek doen niks goed genoeg in sy oë nie? Al wat ek nou daar lees is liefde en dankbaarheid. Liefde vir my, sy “oudste”. Dankbaarheid vir iets so eenvoudig soos vetkoek met botter en Marmite op ‘n kuiernaweek. En ek voel weer klein. Maar op ‘n ander manier.

Matilda



Comments

Popular posts from this blog

Vanuit Die Restory - Gesprekke Tussen Reisgenote (66)

  Retreat   Die Gesprek  Elemente Uit Die Gesprek  Musiek Met ons liefde. George & Matilda 

Vanuit Die Restory - Gesprekke Tussen Reisgenote (99)

  'n Duisend Hande Die Gesprek Elemente Uit Die Gesprek ~ ❖ ~ "Until one is committed, there is hesitancy, the chance to draw back, always ineffectiveness. Concerning all acts of initiative [or creation] there is one elementary truth, the ignorance of which kills countless ideas and splendid plans: that the moment one definitely commits oneself, then Providence moves too.  All sorts of things occur to help one that would otherwise never have occurred. A whole stream of events issues from the decision, raising in one’s favor all manner of incidents and meetings and material assistance which no man would have believed would have come his way." W.H. Murray, Skotse ontdekkingsreisiger ~ ❖ ~ Cause of Death Uitstalling Ariana in vervoering  Musiek Wanneer jy dinge nie so krampagtig probeer beheer nie, jou oorgee aan die vloei van gebeure en oop is vir die onverwagte, kan jy saam met Ian McKellen sing. Ian McKellen gee nie om saam met wie hy sing nie, solank hy dit net kan doen.

Vanuit Die Restory - Gesprekke Tussen Reisgenote (95)

Stil In Die Gemaal Die Gesprek Elemente Uit Die Gesprek Musiek In opera kry mens dikwels hierdie stiltes vervleg met 'n veel onstuimiger agtergrond. Lied aan die Maan  van Antonin Dvorak is 'n mooi voorbeeld. Met liefde. En die begeerte dat dit iets van God se groot liefde reflekteer. George & Matilda