Skip to main content

Om te Hygge





My suster stuur vir my ‘n e-pos met interessante woorde
wat basies onvertaalbaar is
en net so in die oorspronklike gebruik word.
Eintlik is dit leefstyle wat in woorde saamgevat word.
Onder andere Hygge.
Die Deense woord vir ‘n leefstyl
wat koesterend, sorgsaam en intiem is.
Wat vra dat jy die oomblik waarin jy is,
hoe eenvoudig ook al,
sal geniet
en die waarde van “dit stadiger vat”
nie onderskat nie.
Ek sit ‘n lang ruk daarna en kyk.
Is dit net iets in die lug,
deel van die groter “collective consciousness”, of bloot ‘n nuwe gier?
Iets wat deur stylghoeroes herontdek en afgestof is?








Sy weet nie dat ek nou al vir byna 2 weke materiaal versamel oor Hygge nie.
Aanhalings, foto’s, artikels.
Ek het effens teruggehou omdat ek gedink het
dit mag half onvanpas wees om hier aan die begin van die lente daaroor te skryf;
Hygge is baie tuis in die winter
kom dan tot sy of haar reg.
Waarskynlik is dit waarom dit my reg van die begin af,
toe ek dit die eerste maal raakgelees het,
so aangetrek het.
Ek floreer in die winter,
daardie seisoen van inkeer, stilte en koestering.
Hygge gee uitdrukking aan wat ek
nog altyd net instinktief geweet het.
Sulke woorde is kosbaar.

Daarom skryf ek ook nóú,
in die lente, daaroor.
Dit kan nie skade doen indien ons baie
van die elemente daarvan
heeljaar toepas nie.
Selfs nadat die huidige leefstylgier
oorgewaai het
en mense in die nuwe seisoen begin
ola of toeda of clinu
(hulle sal wel ‘n woord uitdink)
sal ek doodgewoon wil aangaan om te Hygge.
Dis immers wat ons lewe hier op Barrowfield
nog altyd so lekker gemaak het.

En net om my met die
lente-Hygge te help
kom ek op dié gedig van TT Cloete af.
Ek kon dit nie beter sê nie.

Sondagoggend

Wat is in die weer?

Ons sit daar en praat
en swyg in die tuin, meer
swyg. Uit die hemel en straat
en die buurt assimileer

ons. Die lyster kom sit en pik
wurms uit die gras, die honde speel
tussen die blomme wonderlik
rooi en wit en –geel.

Ons velvoel die son se prik.

Ons fotosinteer met die blare,
sit en kyk hoe die buurvrou
oorkant met die glansende hare
haar lieflike kind vashou
in haar liefderike vrugbare jare.

Ineens is daar ‘n kosbare hartseer
in die gras, in die voëls, die lelies
en blare, in die weer,
in die lughemel, in die bries.
Niemand sê iets meer.

Daar kom ‘n tyd so delikaat
dat ‘n enkele uur die waarde
van ‘n ganse lewe het, ‘n oordaad
so gelade, dat die mees bedaarde
lispel dit kan stukkend praat.


So, dankie Ella, vir daardie laaste stootjie.


George






Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Vanuit Die Restory - Gesprekke Tussen Reisgenote (66)

  Retreat   Die Gesprek  Elemente Uit Die Gesprek  Musiek Met ons liefde. George & Matilda 

Vanuit Die Restory - Gesprekke Tussen Reisgenote (99)

  'n Duisend Hande Die Gesprek Elemente Uit Die Gesprek ~ ❖ ~ "Until one is committed, there is hesitancy, the chance to draw back, always ineffectiveness. Concerning all acts of initiative [or creation] there is one elementary truth, the ignorance of which kills countless ideas and splendid plans: that the moment one definitely commits oneself, then Providence moves too.  All sorts of things occur to help one that would otherwise never have occurred. A whole stream of events issues from the decision, raising in one’s favor all manner of incidents and meetings and material assistance which no man would have believed would have come his way." W.H. Murray, Skotse ontdekkingsreisiger ~ ❖ ~ Cause of Death Uitstalling Ariana in vervoering  Musiek Wanneer jy dinge nie so krampagtig probeer beheer nie, jou oorgee aan die vloei van gebeure en oop is vir die onverwagte, kan jy saam met Ian McKellen sing. Ian McKellen gee nie om saam met wie hy sing nie, solank hy dit net kan doen.

Vanuit Die Restory - Gesprekke Tussen Reisgenote (95)

Stil In Die Gemaal Die Gesprek Elemente Uit Die Gesprek Musiek In opera kry mens dikwels hierdie stiltes vervleg met 'n veel onstuimiger agtergrond. Lied aan die Maan  van Antonin Dvorak is 'n mooi voorbeeld. Met liefde. En die begeerte dat dit iets van God se groot liefde reflekteer. George & Matilda