Skip to main content

God is groter as God




“We give God a name. 
We then equate God with the name we have given him, 
and in doing so we make ourselves, in effect, God’s God. 
Instead of acknowledging God as the source of our identity and existence, 
we make ourselves the self-proclaimed source of God’s identity. 
God then becomes the one made in our image and likeness.

Those engaged in the undertaking of naming God 
see themselves as participating in a holy work. 
They are the God-definers, the definition makers.” 


                                                                                                           -  James Finley




Wat ek hier skryf volg na aanleiding van 'n vorige bloginskrywing (Sien If God would go on a Sick Leave: A Poem of Peace)


'n Kort uiteensetting van my belewenis van die gedig:



Jerusalem is die stad waar die 3 groot monoteïstiese godsdienste, Judaïsme, Christendom en Islam deur die geskiedenis en geloofsoortuigings op een plek bymekaargebring is. Op unieke maniere sien elk van die gelowe die stad as onlosmaaklik en ononderhandelbaar deel van hul geloof.
Ironies genoeg is dit ook die plek waar daar te midde van al die gebede wat opklink en heiligdomme wat besoek word van die grootste vyandigheid en politieke struwelings tans in die wêreld voorkom.
Vir Rabbi Klein lê die kern van die probleem in elk van die groepe se beslaglegging op God en hul weiering om van geloofstandpunte af te sien. Elkeen voel geregtig op en geregverdig in hul sienings.
Die oplossing, so dink sy hardop, sou wees indien God uit die prentjie gehaal kon word. Dit sou as’t ware die vonk uit die kruitvat verwyder en die verskillende partye sou mekaar nie as godsdienstige teenstaanders sien nie, maar doodgewoon as medemense vir wie daar veel groter wedersydse begrip sal wees. As dit is wat dit sou vra om ‘n einde aan die eeue-oue stryd en bloedvergieting te bring, dan is die afwesigheid van God ‘n klein prys om te betaal.
Mens moet die hele tyd in gedagte hou dat hierdie ‘n gedig in die vorm van ‘n gebed is. Dis nie die woorde van iemand wat apaties of onverskillig teenoor God staan nie. Sy praat juis mét Hom oor hierdie netelige kwessie. En soos ek die Bybel lees, glo ek dat sy en God eintlik op dieselfde bladsy is. God sou selfs bereid wees om dit te doen as die mense Hom nie so ingetrek en geannekseer het nie.
Hierdie is ook die woorde van ‘n vrou wat só moeg is vir al die onmin en tragedie wat godsdienstige onverdraagsaamheid bring dat sy selfs oplossings sal oorweeg wat by eerste aanskoue as godslasterlik mag oorkom. 
Zoë Klein praat met God, maar wat sy sê is veel meer vir die ore van die 3 geloofstradisies bedoel. Dit vra van hulle om na hul prentjie van God te kyk. Hulle kan so besig wees om elk hul eie God te verdedig en dinge vir en namens Hom toe te eien dat ‘n totaal skewe beeld van Hom gevorm word. In die proses word soveel pyn en ellende veroorsaak en rig hulle oneindig meer skade aan as wat hulle God enigsins ‘n guns doen.

Die probleem lê dus nie by God nie, maar by mense se beeld van God en wat hulle dink Hy verwag. God moet nie op siekverlof gaan nie; van Godsbeelde moet afgesien word. Vandaar Meister Eckhart se opmerking: “God is groter as God.”


George








Comments

  1. Ek verstaan. Dankie.

    ReplyDelete
  2. Hallo George, wat 'n wonderlike gedig, en wat 'n wonderlike lesing daarvan. Dankie! Daar is net 'n klein glipsie: Rabbi Zoë Klein is 'n vrou.

    ReplyDelete
  3. Hallo Magdaleen. Sien jy nou waarom ek aan jou klou soos 'n neet? Dis inderdaad 'n geval van: Swak Piketberg! Ek moes doodseker gemaak het wie die Rabbi Zoë Klein is. Ek het die pragtige gedig gevind en AANGENEEM (baie groot fout en 'n lewensreël wat ek probeer volg - moenie net aanneem nie) dat daar nie vroulike rabbi's is nie. Wil jy nou meer! Ek het intussen gaan kyk - 'n interessante vrou. Waaroor ek op die koop toe bly is is dat ek haar nou as 'n moderne Joodse religieuse skrywer ontdek het. Ek glo ons kan soveel uit die Joodse tradisie leer en is op soek na meer van hierdie Joodse skrywers. Nogmaals dankie - ek maak my fout in my stuk reg.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Vanuit Die Restory - Gesprekke Tussen Reisgenote (154)

Wakkerstroom Klassieke Musiekfees 2025 20 - 23 Maart 2025 “God sprei die hemel uit oor die leë ruimte,  Hy laat die aarde hang waar niks is nie.  Hy versamel die water in die wolke, en hulle skeur nie onder die las nie.  Hy plaas die horison op die see,  'n grens tussen lig en donker.  Dit is maar die begin van sy dade,  ons hoor net die gefluister van sy woorde.  Maar die volle krag van sy dade, wie kan dit verstaan?” ‭‭Job ‭26‬:‭7‬-‭8‬, ‭10‬, ‭14‬ ‭AFR83‬‬                           Dit is weer daardie tyd van die jaar! Herfs is oral sigbaar en voelbaar en daar is die geur van kreatiwiteit en voorbereidings in die lug wanneer jy ons klein dorpie binnekom. Hierdie naweek bied ons ons jaarlikse Wakkerstroom Klassieke Musiekfees aan. Wonderlike, talentvolle musikante van oral, tegniese spanne en die mense wat hulle optredes sal bywoon, stroom na Wakkerstroom. Musiek is nie die enigste item ...

Vanuit Die Restory - Gesprekke Tussen Reisgenote (150)

Wat Die Mistici Weet   2) Ons Hoef Nie Perfek Te wees Nie “Kom na My toe,  almal wat vermoeid en swaar belas is,  en Ek sal julle rus gee.  Neem my juk op julle, en leer van My,  omdat Ek sagmoedig en nederig van hart is,  en julle sal rus vind vir julle gemoed.  Want my juk is draaglik en my las is lig.” ‭‭Matteus‬ ‭11‬:‭28‬-‭30‬ ‭AFR20‬ ‬                               Die Gesprek Elemente Uit Die Gesprek ~ ❖ ~ Question of the Day: How does one incorporate imperfection? In a Navajo rug there is always one clear imperfection woven into the pattern. And interestingly enough, this is precisely where the Spirit moves in and out of the rug! The Semitic mind, the Eastern mind (which, by the way, Jesus would have been much closer to) understands perfection in precisely that way. The East is much more comfortable with paradox, mystery, and non-dual thinking than the Western mind which ...

Lessons in Sunbirdish (1)

I have no way of proving that God exists. For a long, long time I believed because I didn't think I had a choice. If it is a choice between heaven and hell, you do what it takes to secure your celestial seat. Somehow I never stopped to consider why I so strongly believed in a heaven and hell, but wasn't nearly as sure that there's a God holding the keys to them. Then the sunbirds came. Slowly but surely I am being taught the dialect I need to converse with God. Or rather, to follow on what seems to be a trail that God leaves me. Being just up ahead and beckoning me all the while, it's not a chase after or a search for God, but rather a joint venture with God scouting and reporting back when my spirit runs low on this journey through life. In  A Rare Find  and  Bird on my window sill  I touched on synchronicity. I have come to believe that consciously living our moments, awakens us to the fact that there are more things in this life than meet the eyeball. Things t...